Amsterdam Data Collective
Amsterdam Data Collective
Gevestigd in Amsterdam-Zuid, is Amsterdam Data Collective (ADC) de wereld aan het veroveren aan de hand van data. Ze bouwen modellen, geven nieuwe inzichten en helpen keuzes makkelijker te maken. Wij kregen de kans een nieuwe website te bouwen die beter paste bij de nieuwe strategie en hun ambitie om te groeien.
Een update voor de huisstijl
ADC had al een logo en huisstijl, waar ze graag aan vasthielden. De huisstijl mocht een opfrisbeurt krijgen, maar qua kleurstelling en lettertypes stond het grootste deel vast. Aan Opper om het eigentijdser te maken zonder de oorspronkelijke huisstijl en de waardes los te laten.
Het logo van ADC hebben wij geanimeerd en vergroot op de homepage, zodat dit een speels effect krijgt. Daarnaast hebben we het gebruik van de puntjes, zoals in het logo, ook doorgevoerd bij bijvoorbeeld de iconen op de website. Dit om er een heel eigen geheel van te maken.
ADC met een eigen touch
We kregen de mogelijkheid enkele leuke effecten uit te proberen bij ADC. Naast dat we een 3D-model van het logo bouwden voor de homepage, heeft de blog-pagina een eigen effect. Dit effect is een uiting van de slogan van ADC: “We demystify data”.
Door het scrollen op de blog-pagina worden gepixelde afbeeldingen langzaam helderder en duidelijker, tot ze volledig scherp zijn. Dit effect is een samenvoeging van meerdere verschillende technieken en hebben wij nooit ergens anders gezien.
Verder met ADC
ADC heeft groei-ambities. De focus is nu op zoekmachine-optimalisatie en het bereiken van de doelgroepen: zowel klanten als nieuw personeel. Opper begeleidt dit traject en optimaliseert, zodat ADC haar ambities waar kan maken.
Contact